به گزارش قدس آنلاین، مدیران دو باشگاه که این روزها به عنوان ابر بدهکاران فوتبال ایران شناخته می شوند با هدف درآمدزایی از حوزه بلیت فروشی تصمیم گرفتند نرخ بلیتهای مسابقات خانگی خود را بدون هیچ مبنا و اساسی به شکل بی سابقهای افزایش دهند تا شاید بخشی از هزینههای جاری خود را از این محل تأمین کنند، اما همانطور که انتظار می رفت این رفتار مطلوب هواداران دو باشگاه نشد و ایده فروش بلیت با نرخ نجومی در همان گام نخست با شکستی سنگین رو به رو شد.
فروش بلیت جایگاه ویژه در جریان بازی استقلال و ملوان با نرخ یک میلیون تومان هرچند با ناکامی محض رو به رو شد، ولی مسئولان باشگاه پرسپولیس با حرکت در همین مسیر، این اشتباه را به شکلی دیگر مرتکب شدند و با قیمتگذاری جدید تلاش کردند با رقم ۵۰۰هزار تومان بلیت این جایگاه را به فروش برسانند تا مثلاً هم خود را همراه هواداران نشان دهند هم از تکرار ناکامی استقلال در این حوزه جلوگیری کنند. اما مسئله مهمی که مدیران این دو باشگاه هرگز به آن فکر نمی کنند این است که آیا هواداران به واسطه پرداخت این مبلغ از خدمات ویژه ای برخوردار می شوند یا خیر؟
هیچ منطق قانع کنندهای برای هواداران وجود ندارد که با پرداخت یک یا نیم میلیون تومان جایگاهی را برای تماشای بازی مورد علاقهشان انتخاب کنند که با بخشهای دیگر سکوهای ورزشگاه فرسوده و سالخورده آزادی تفاوتی ندارد.
از طرفی گناه هواداران چیست که باید جور بی کفایتی مدیران این دو باشگاه در حوزه درآمدزایی را بکشند. سوء مدیریت موجود در اداره دو باشگاه و عدم نظارت کافی از سوی دستگاه ورزش و فدراسیون سبب شده فشار بیش از اندازهای به هواداران وارد شود، در حالی که طبق عرف موجود در جوامع فوتبالی هواداران به عنوان قشر کم درآمد و متوسط جامعه نباید تأمین کننده زیانهای باشگاه در حوزه مالی و مدیریتی باشند! مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مقامات ارشد دستگاه ورزش به جای احقاق حق باشگاه از محل تبلیغات محیطی و پخش تلویزیونی حالا راحتترین گزینه موجود در فوتبال را برای تأمین منابع مالی محدود خود انتخاب کردند و تلاش میکنند محترمانه دست خود را به داخل جیب هواداران ببرند تا درآمدزایی کنند.
خبرنگار: حسینی
نظر شما